tirsdag 28. mai 2013

Hummer og kanari.

Det er ikke det at jeg har lite å fortelle, det er bare
ikke så lett å sette seg ned å skrive alt som skjer.
Har som regel alltid et håndarbeid eller tre i nærheten.
Noen blir fortere ferdig enn andre.
Dobbelt sengeteppe i hjertemønster. Vanskelig å 
få fint bilde av så store tepper, og med mobiltelefon.

Fikk i oppdrag å quilte et teppe som var kjøpt på ferie i syden.
Det var veldig løst i stoff og vatt, men kan holde litt lenger etter det ble quiltet. 

Måtte se om det var så enkelt å sy fjær.
rigget meg og prøvde i full fart før jeg skulle opp på den andre gården, 
vi kjøpte en gård til i vinter og der er det litt å gjøre.

Her har jeg ryddet ut av noen skuffer, og ingen vil vite hva annet som  var i her etter 
30 år uten bosatte.

Grovsortering i redskapskuffer.

17. mai rosetter måtte også lages, googlet  rosetter og fant en oppskrift
som jeg brukte Sjølingstad ullgarn til å lage disse med.


Det var også på tide å fylle på bark i bedet, vil heller bruke tiden på
syrommet, Dette blir bra når blomstene kommer.

Nå blir det å forberede seg til syhelg
på Skjernøya med gjengen.

Ha en fin uke hva du enn gjør.

1 kommentar:

  1. Hei Ellen så flink du er,en riktig stå på dame.
    Blir nok fint både ute å inne.

    SvarSlett